Golf Plaisir har sedan starten 1992 jobbat löpande med att utveckla ett golfresekoncept som gör att våra kunder får en bättre golfsemester och mer för sina pengar. Vi insåg tidigt att det är viktigt att begränsa antalet resmål för att få upp volymerna och bli en viktig kund och få bättre priser och villkor. Alltid ha egen personal på plats för att kunna erbjuda en högre servicenivå och även skapa en gruppdynamik bland gästerna som man inte kan köpa på internet. All personal som jobbar hos oss måste också brinna för golfen.
Upplevelsen under golfresan
Golfvärdarnas arbete på plats är stommen i vårt koncept. Tanken är att man som Golf Plaisir kund kan välja vilket resmål som helst i vårt sortiment och känna sig trygg med att få samma upplevelse på plats. Det bygger på att alla jobbar utifrån samma koncept på de olika resmålen.
Ankomstservice av golfvärd eller någon av våra samarbetspartners
Välkomstmöte
Finnas på första tee de första dagarna och vara allmänt synlig under hela veckan
Skapa en snygg och väl uppdaterad digital resmålsinformation
Ordna med starttider och fördela dessa
Arrangera två golftävlingar under veckan och prisutdelning
Arrangera utflykt alternativt vinprovning eller restaurangbesök
Bjuda in till ”After Golf” ett par gånger varje vecka
Ordna med transfer till flygplatsen.
Vara den som man kan vända sig till med små och stora problem så att man helt kan koncentrera sig på sin golfsemester.
Vi arbetar löpande med att finjustera och förbättra hur vi jobbar, allt för att ni ska få en så bra upplevelse som möjligt.